onsdag 26 augusti 2009

Glugg

Igår tappade Alice sin första tand. Hon är mycket stolt över sin glugg och jag passade på att föreviga detta vid frukostbordet i morse.

Det händer mycket både på jobbet och hemma för tillfället. Födelsedag, kalas, kräftskivor aktiviteter med jobbet är vad som brukar stå på programmet i vår familj i augusti. Kul, men det är svårt att få tid över för träning.


Jag hann dock med en kort tur på 3,5 mil idag. Provade mina nya Speedplay Zero pedaler. Jag gillar dem skarpt! De kräver lite justering i början, men jag har fått till det ganska bra nu. Jag märkte dock att de bygger mindre än mina gamla SPD SL pedaler, så sitthöjden blev fel.

Jag provade även Fizik sadeln, men den var jag inte lika nöjd med. Jag sitter skönt på sittbenen, men den trycker "där framme". Inte skönt!

Jag ska prova en Selle Italia SLR XC Gel Flow nästa pass. Hoppas det blir bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar