måndag 24 augusti 2009

Speedplay

Idag var jag på besök hos BikePro med cykeln efter jobbet. Jag behövde hjälp med att ställa in växlarna efter att ha "skruvat bort mig" igår. Jag måste säga att jag får kanonservice där. Det är aldrig några bekymmer och man får hjälp direkt. Efter lite omsorg går cykeln som en klocka igen.

Jag pysslade lite med att montera Speedplay klossarna på skorna ikväll. Det var ju inte världens enklaste pedalsystem direkt... Det var ganska många delar att få rätt på.

Det var ganska svåra att klicka fast skon i pedalen, men man kanske lär sig tekniken. Det är dessutom mer eller mindre livsfarligt att gå med cykelskorna med dessa klossar monterade. Jag får köpa skydd till dem.

Pedalerna är dock grymt snygga! Känslan i pedalerna var också mycket bra. Jag återkommer med mer kommentarer när jag har provat dem på en ordentlig runda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar