söndag 9 augusti 2009

Inget är som väntans tider

Det blev inte mycket cyklat i helgen. Vi hade gäster i lördags och så har jag ägnat mycket tid åt att visa motorcykeln som jag har haft till försäljning. Nu är den såld och det är skönt att slippa tänka mer på det.

Jag hann dock med en löprunda i lördags och en tur på 3 mil idag. Det roligaste som hände på den turen var att jag lyckades ta rygg på en traktor med släp i 1 km innan våra vägar skildes åt. Det var ganska skönt att ligga på rulle motvinden.

Jag har även surfat runt lite efter komponenter till mitt cykelbygge. Jag har alltid kört Shimano, så Ultegra ligger ju nära till hands, men både Sram Force och Campagnolo Chorus verkar ge mycket för pengarna. "Campa" skulle kanske passa bäst med tanke på att ramen är målad som Quick Step cyklarna?


Vanans makt är dock stor och jag är faktiskt lite sugen på den nya Shimano Ultegra 6700 serien (kallas även Ultegra 2010 av vissa).

Vevpartiet ser ut som en silvrig version av Dura Ace 7900. Mycket snyggt, om ni frågar mig. Se till exempel denna länk:

http://www.bikeradar.com/gear/category/components/groupset/road/product/ultegra-6700-groupset-09-34928

Jag har även sett att priset har sjunkit ganska kraftigt på gamla Ultegra 6600 och Ultegra SL, så jag kanske ska var lite ekonomisk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar