torsdag 20 augusti 2009

Testat cykeln

Det har varit två riktigt sköna augustidagar här i Skåne. Igår körde jag 3 mil och jag är på det hela mycket nöjd med cykeln. Jag håller nog ett par km/h högre hastighet i snitt. Accelerationen är mycket bättre och det går betydligt lättare uppför. Framförallt är det mycket roligare att cykla på den...

Negativt så här långt är att lilla klingan på kompaktvevpartiet har 34 tänder, så den använder jag inte alls. Det finns dock en 36T klinga som borde passa. Sadeln är jag inte heller riktigt kompis med. Det brukar ju krävas lite invänjning av nya sadlar, men jag tycker att Toupén flexar för mycket. Jag tycker också att cykeln känns ganska nervös, vilket jag tror beror på den långa styrstammen. Jag ska in och prata med dem på BikePro, så får vi se.

Såg ni förresten Armstrongs tweet angående tränings turen i Paisley i Skottland? Det hade tydligen dykt upp sjukt mycket folk. Det hade ju varit häftigt att cykla en tur med legenden. Det verkar dock inte som han tar allt för hårt på tävlandet så här i slutet på säsongen. Det är mycket jippon och nöjen vilket borde påverka resultaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar